Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, October 30, 2012

DIY Bat Costume | Gör-det-själv: Fladdermusdräkt


I've actually sewn something this week! Halloween is fast approaching, and this year, A ordered a bat costume for a Halloween party on Friday. Luckily, I found a great pattern and instructions at a favorite blog, Dana made it (where I also found the pattern for the kids' beach robes earlier).

I used, like Dana, black felt and black poly satin. Other colors were out of the question, according to A.

Jag har sytt någonting den här veckan! Halloween är i antågande och i år beställde A en fladdermusdräkt inför Halloweenkalaset på fredag. Som tur är hittade jag ett bra mönster och instruktioner på en favvoblogg, Dana made it (där jag också hittade mönstret till barnens badrockar tidigare)

Jag använde, precis som Dana, svart filt och svart satäng. Andra färger kom inte på fråga, enligt A.


The ears were a bit tricky, I'll admit that. But they turned out quite ok.

Öronen var lite knepiga, det måste jag erkänna. Men de blev rätt bra.


And the vampire teeth kinda completed the look. Happy Halloween!

Och vampyrtänderna gjorde liksom looken fullständig. Glad Halloween!

6 comments: