Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, February 5, 2013

DIY Tuesday: Naptime Doll | Gör-det-själv-tisdag: Dagisdocka


There are so many projects that I have started, and left shortly after. I wished I could have spent a little time on them this weekend, but since Ivar started daycare last week, I had to make the naptime doll.

Det är så många projekt som jag har börjat på och sedan lämnat... Jag önskar att jag hade kunnat spendera lite tid på dem i helgen som gick, men eftersom Ivar började förskolan förra veckan var jag tvungen att sy dagisdockan.


It was harder then I remembered, but I went with "cuddly and fluffy and pillow-y" instead of the more esthetic kind. Since they mostly use them when they sleep if seemed appropriate. Ivar seems to like it, and I'm happy that it's done. What have you been up to this weekend?

Det var lite svårare än jag mindes, men jag körde på mjuk och fluffig istället för stilig. Eftersom de framför allt använder dockorna på vilan kändes det lämpligast. Ivar verkar gilla den, och jag är glad att den är klar. Vad har du gjort i helgen?



8 comments:

  1. It's so cute! I made dolls this fall...not so easy is it? Here is my link for today.
    http://thislifeofmineplus2.blogspot.ca/2013/02/makings.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love your dolls and the vintage sheet dresses! Thanks for sharing.

      Delete
  2. Kul ide, kanske ngt för min förskolegrupp till hösten, de kommer att vara 10-13 barn sa man far nog börja snart...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lite trixigt för föräldrarna, men jättekul och bra för barnen. :-) Fast det är kul att alla föräldrar gör varsin, egentligen är det tänkt att man ska göra dockan under inskolningen. Fast jag gjorde klart den hemma, det tar lite tid.

      Barnen har sin docka på vilan, och när de har samling använder de dockorna för att berätta för de minsta barnen vilka som är borta. De "sjuka" dockorna bäddas ner i en säng och de "bortresta" får sitta på en hylla och ha flygkaptensmössa på sig el dyl.

      Delete
  3. Så god och snäll den ser ut.Mysigt

    ReplyDelete
  4. jag har försökt göra dessa dockor. men det var försvårat för mig att förstå beskrivningen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi fick knappt någon beskrivning, så alla ser ganska olika ut... Det var lite pilligt men blev bra till slut.

      Delete